Povinně zveřejňované informace dle Zák. 106/1999 Sb.
1. Oficiální název
Obec Traplice
687 04 Traplice 404
- Status: obec
- Kraj: Zlínský
- Okres: Uherské Hradiště
- Obec s rozšířenou působností: Uherské Hradiště
- Pověřená obec: Uherské Hradiště
- Katastrální území obce: 528 ha
- Počet obyvatel k 1.1.2019: 1163
- Zeměpisná šířka a délka: 49°7'50.447"N, 17°26'8.961"E
- Nadmořská výška: 215 mnm
2. Důvod a způsob založení
Ze zákona 128/2000 Sb. o obcích:
Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce Traplice.
Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech.
3. Organizační struktura
Organizační struktura Obecního úřadu Traplice.
Obecní úřad tvoří starosta, místostarosta a zaměstnanci OÚ.
Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu.
Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta.
Obecní úřad není členěn na odbory.
Obec Traplice je zřizovatelem příspěvkové organizace:
Základní škola a Mateřská škola Traplice, příspěvková organizace
4. Kontaktní spojení
Seznam kontaktů.
4.1. Kontaktní poštovní adresa
Obec Traplice
687 04 Traplice 404
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Budova Obecního úřadu v Traplicích, Traplice č.p. 404
4.3. Úřední hodiny
Úřední hodiny Obecního úřadu Traplice
Pondělí | 7.00 | - | 16.30 |
Středa | 7.00 | - | 16.30 |
4.4. Telefonní čísla
Telefonní čísla Obecního úřadu Traplice: 572 572 616,
572 572 626
4.5. Číslo faxu
Číslo faxu Obecního úřadu Traplice: 572 572 616
4.6. Adresa internetové stránky
Oficiální internetové stránky obce Traplice: http://www.traplice.cz
4.7. Elektronické adresy
4.8. ID datové schránky
dwebaz9
5. Bankovní spojení
1543064339/0800
6. IČO
00291439
7. DIČ
CZ00291439
8. Dokumenty
8.1. Rozpočet
Hospodaření obce
9. Žádost o informace
Způsob a místo získávání informací na Obecním úřadě v Traplicích
Název a adresa:
Obecní úřad Traplice
687 04 Traplice 404
Telefon: 572 572 616, 572 572 626
E-mail: starosta@traplice.cz
Informace se zveřejňují těmito způsoby:
- na úřední desce obecního úřadu
- prostřednictvím internetových stránek obce
- prostřednictvím informačního kanálu kabelové televize
- na informačních tabulích (v budově OÚ, vývěsní skříňka)
10. Příjem žádostí a dalších podání
- Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, písemně, prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
- Ústní žádosti, na které není vyžadována písemná odpověď, se neevidují. Ústní žádosti, na které je vyžadována písemná odpověď, evidují příslušní pracovníci, kterých se příslušná žádost týká.
- Žadatelem pro účel zákona číslo 106/1999 Sb. je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci.
- Písemná žádost je doručena Obecnímu úřadu Traplice, kde je zaevidována. Žádost je podána dnem, když byla zaevidována.
- Z podání musí být zřejmé:
- kdo je činí – jméno, příjmení, adresa žadatele, nebo název a sídlo právnické osoby (je-li o informaci žádáno jejím jménem), podpis žadatele; u žádosti podané prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž příslušná identifikace žadatele (např. elektronická adresa);
- jaká informace je požadována;
- kterému povinnému subjektu je určena (OÚ Traplice).
- Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. a obecní úřad žádost odloží.
- V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost o 30 dnů, rozhodne zpracovatel o zamítnutí žádosti.
- V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti obecního úřadu, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli.
Lhůty při vyřizování žádostí o informace:
- Poskytnutí informací – do 15 dnů od přijetí nebo upřesnění žádosti
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informací – až o 10 dnů
- Rozhodnutí o odepření informací – ve lhůtě pro poskytnutí informací
- Odkázání žadatele na zveřejněnou informaci – do 7 dnů od přijetí žádosti
- Sdělení o odložení žádosti – do 3 dnů od přijetí žádosti
- Výzva k upřesnění žádosti – do 7 dnů od podání žádosti
- Lhůta k upřesnění žádosti (pro žadatele) – do 30 dnů od výzvy
- Lhůta pro podání odvolání – do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
- Lhůta pro vyřízení odvolání – do 15 dnů od předložení odvolání odv. orgánu
Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní.
Závažnými důvody jsou:
- vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
11. Opravné prostředky
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- Rozhodnutí o informaci se doručuje do vlastních rukou žadatele.
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti nebo od doručení rozhodnutí.
- Odvolání se podává pouze písemnou formou a adresuje se na obecní úřad. Odvolání musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, v čem je spatřováno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá a podpis žadatele.
- V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb. obecní úřad neposkytuje informace, u nichž to stanoví zákon, tj. v případě ochrany utajovaných skutečností (§ 7), ochrany osobnosti a soukromí (§ 8), ochrany obchodního tajemství (§ 9), ochrany důvěrnosti majetkových poměrů (§ 10) a dále v případě dalších omezení práva na informace (§ 11). V souladu s tímto ustanovením (§ 11) obecní úřad stanovil, že neposkytuje informace, které se vztahují výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu a dále v případě, že jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí úřadu do doby, když se příprava ukončí rozhodnutím.
- Informace se neposkytují elektronickou poštou.
12. Formuláře
- Elektronická podatelna
- Napište nám
- Odběr novinek
13. Návody na řešení nejrůznějších životních situací
Návody na řešení životních situací jsou popsány na www stránkách Ministerstva vnitra ČR (http://www.mvcr.cz).
14. Předpisy
14.1. Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších právních předpisů, podle kterých Obec Traplice jedná a rozhoduje.
Všechny uvedené právní předpisy byly publikovány ve Sbírce zákonů ČR.
14.2. Vydané právní předpisy
Neuvedeno
(Přehled právních předpisů vydaných v rámci věcné působnosti povinného subjektu.)
15. Úhrady za poskytování informací
15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací
Neuvedeno
15.1. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytování informací
Neuvedeno
(Usnesení o výši úhrad vydaná podle §16a odst.7 zákona v případě odvolání nebo stížnosti.)
16. Výroční zpráva minimálně za dva předchozí kalendářní roky o činnosti subjektu v oblasti poskytování informaci